28 Maret 2011

Garment Technology Skills Development in Pakistan

Written by INDOTEXTILE
Wednesday, 16 March 2011
Secretary Ministry of Textiles of Pakistan, Mr. Shahid Rasheed inaugurated the first international conference of Value Addition and Innovation in the Textile, 'COVITEX 2011' . He announced additional financial support directly to the textile sector. He said that, the Government disbursed Rs 9.75 billion in fiscal 2009-10 and has allocated Rs 7.5 billion for this fiscal year.

The government has set a target to increase the value of cotton produced by 100 percent from $ 1000 per bale to $ 2000 per bale in the next four years. To achieve this target, many measures have been implemented to add value.

In this program, three garment cities would be established in Faisalabad, Lahore and Karachi to promote value-added. All garment cities would provide infrastructure facilities state-of-the-art for the industry. Work for the same mega project, called the Pakistan Textile City, spread over 1250 acres near Port Qasim in Karachi was still in the process.

For the development of skills, the Government run Stitching Machine Operator Training (SMOT) program in collaboration with industrial units in Faisalabad, Karachi, Rawalpindi and Lahore. In this program, more than 8,000 operators have been trained.

The Government will establish Garment Technology Training Center (GTTC) in Karachi with technical and financial support from the Korea International Cooperation Agency for the development of skills. The center is expected to start operating in September 2011 and will provide modern facilities and cutting edge to the garment sector.



Pengembangan Keterampilan Teknologi Garment di Pakistan

Sekretaris Kementrian Tekstil Pakistan, Bapak Shahid Rasheed meresmikan konferensi internasional pertama yaitu Nilai Penambahan dan Inovasi di Tekstil, 'COVITEX 2011'
Ia mengumumkan dukungan keuangan tambahan langsung ke sektor tekstil. Ia mengatakan bahwa, Pemerintah mencairkan fiskal Rs 9.75 miliar pada 2009-10 dan telah mengalokasikan Rs 7,5 miliar untuk tahun fiskal berjalan.

Pemerintah telah menetapkan target untuk meningkatkan nilai dari kapas yang dihasilkan sebesar 100 persen dari $ 1000 per bal menjadi $ 2000 per bal dalam empat tahun mendatang. Untuk mencapai target ini, banyak tindakan untuk penambahan nilai telah dilaksanakan.

Dalam program ini, tiga kota garmen akan dibentuk di Faisalabad, Lahore dan Karachi untuk mempromosikan nilai tambah. Semua kota-kota garmen akan memberikan fasilitas infrastruktur state-of-the-art untuk industri. Pekerjaan untuk proyek mega yang sama, disebut Pakistan Textile City, tersebar di 1.250 hektar di Karachi dekat Port Qasim masih dalam proses.

Untuk pengembangan keterampilan, Pemerintah menjalankan Stitching Machine Operator Training (SMOT) program bekerja sama dengan unit industri di Faisalabad, Karachi, Rawalpindi dan Lahore. Dalam program ini, lebih dari 8.000 operator telah dilatih.

Pemerintah akan mendirikan Pusat Pelatihan Teknologi Garment (GTTC) di Karachi dengan dukungan teknis dan keuangan dari Korea International Cooperation Agency untuk pengembangan keterampilan. Pusat ini diharapkan mulai beroperasi pada bulan September 2011 dan akan memberikan fasilitas modern dan memotong ujung ke sektor garmen.

0 komentar:

Posting Komentar

 

Ikut ViskosaOnline

ViskosaOnline Copyright © 2009 Designed by Ipietoon